آشنایی با قطعات تشکیل دهنده خودرو(پیستون)

رینگهای براساس محل قرارگیریشان در پیستون و کاری که انجام میدهند به دو دسته رینگهای متراکم و رینگهای روغنی تقسیم میشوند. اولیش اینه که تراکم شما ضعیف خواهد شد. به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین سلیمی مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اظهار داشت: با توجه به شرایط تحریم و موانع موجود در تامین قطعات خارجی، استفاده از توانمندیهای ساخت داخل بهترین گزینه برای تامین قطعات تخصصی نیروگاه در جهت تولید برق پایدار که حرکت در مسیر ساخت داخل موجب حمایت از تولیدکنندههای داخلی و کمک به اشتغال و صرفهجویی ارزی خواهد شد. برای هر پیستون از هر دو نوع رینگ استفاده میشود، اما تعداد آنها با توجه به نوع موتور و شرایط piston 50 top perf am6 آن تغییر میکند. اما خوب میتونه به ما کمک کنه. در عوض استفاده از یک شفت بلند در ماشین های چند سیلندره در آن توپی وجود دارد که همه شاتون های پیستون ها به توپی وصل شده اند . این قسمت سطح بالایی پیستون است معمولا دایرهای شکل است و نیروی تولید شده توسط سوخت مستقیما روی آن وارد میشود سر بعضی از پیستون ها خصوصا پیستون های موتورهای دوزمانه و موتورهای دیزلی فرمدار ساخته میشود. کارکرد رینگ های متراکم، جلوگیری از خروج گاز است، در حالی که رینگ های روغن، میزان روغن روی جداره پیستون را کنترل می کنند.

سلیمی ابراز داشت: در حوزههای دیگر کارتهای الکترونیک سیستم بی ام اس، کلکتور لولههای تزریق کلر و سیل های لابیرنتی توربین نیز طراحی و ساخته شده است. نفوذ آب از سیستم خنککاری نیز میتواند ناشی از سوختن واشر سرسیلندر باشد که با ریختن آب روی تاج پیستون گرم و داغ، منجر به پریدگی لبه تاج پیستون و یا ترک خوردن آن شود. رینگ پایین وظیفه ی جمع کردن روغن رو از روی دیواره ی سیلندر داره پس از ورود روغن به محفظه ی انفجار جلوگیری میکنه. خودروهایی که دارای زمانبندی (تایمینگ) سوپاپ متغیر هستند، برای جلوگیری از برخورد سوپاپ با تاج پیستون شیارهایی روی آن ایجاد میکنند. سلیمی ابراز داشت: در این مدت طراحی و ساخت دیسشارژ پمپ آب خنککن برای اولین بار در نیروگاه بندرعباس انجام شده است که این امر ۵۰ درصد صرفهجویی ارزی برای صنعت برق کشور به ارمغان آورده است. از صنعت هوابرد در ساخت موتورهای بالگرد، که به جای میل لنگ متصل به فلایویل به صورت مستقیم به پره بالگرد وصل میشوند و در حال حاضر هم مورد استفاده قرار میگیرند تا نمونههای اولیه هواپیماهای قدیمی با موتورهای ملخی که البته به دلیل اختلاف فشار هوا در ارتفاعات زیاد استفاده از ان منسوخ شدهاست. سلیمی گفت: این مجموعه از ابتدای سال تاکنون موفق به بومیسازی بیش از 1400 قطعه مهم کوچک و بزرگ نیروگاهی شده است که علاوه بر صرفهجویی ارزی، گام بسیار مهمی در عرصه افزایش دانش این بخش مهم صنعت برق کشور برداشته است.

وی عنوان کرد: این تجهیزات فنی شامل قطعات مختلف مجموعه توربو ژنراتور انواع پمپها، کمپرسورهای فشار قوی فنهای بویلر، سانتریفیوژ توربین، دیسشارژ کیسینگ پمپ آب خنککن و تجهیزات الکتریک و ابزار دقیق بوده که با کمک تخصص و توانمندیهای ساخت داخل تامین شده است. یکی از این تجهیزات مهم، پیستون است که میتواند براساس مکانیزم طراحی شده انرژی حاصل از احتراق سوخت در موتور را به حرکت رفت و برگشتی تبدیل نموده و در نهایت این حرکت، به چرخها و به صورت حرکت چرخشی پیستون فوتبال منتقل میشود. بنابراین پیستون شما با رینگ در تماسه و رینگ ها با دیواره ی سیلندر در تماس هستن و اینطوریه که حرارت از پیستون به سیلندر منتقل میشه. به این خاطر که همه ی روغن ها از سطح دیواره ی سیلندر جمع آوری نمیشن و به محفظه ی انفجار راه پیدا میکنن. پیستون ها روبه پایین حرکت میکنن و رینگ ها به طرف بالا فشار داده میشن و اون گازهای انباشته شده فرصت پیدا میکنن که از رینگ ها رد بشن و به پایین بیان و سرانجام به فضای میل لنگ برسن. پیستون لاغر همیشه دارای شاتون کوتاه میباشد که از این پیستون در موتورسیکلتها بیشتر استفاده میشود . دلیل وجود این فضا و فاصله اینه که رینگ بتونه عملکرد فنری خودش رو داشته باشه و در واکنش به درجه حرارت های مختلف، منقبض و منبسط بشه و همونطور که سیلندر انبساط پیدا میکنه این رینگ هم منبسط میشه تا بتونه یه تراکم خوب رو به وجود بیاره.

مواردی مثل تعویض نکردن مایع خنک کاری در بازه های زمانی،عدم استفاده از مخلوط آب مقطر خالص و ضد یخ،استفاده از روغن بی کیفیت،استفاده مداوم از سوخت گاز،گیر کردن ترموستات،نشت درب رادیاتور ، هوا گرفتن سیستم کولینگ ، از کار افتادن فن ها به دلیل مشکلات برقی ، کثیف شدن سطح خارجی و فین های رادیاتور و خیلی مسایل دیگه هم هستند که جزء دلایل اصلی سوختن واشر سرسیلندر میشوند. متن زیر اشاره ای به همین موضوع دارد هر چند بیشتر با دید موتورهای بنزینی دو زمانه است ولی اطلاعات آن به گونه ای است که برای انواع دیگر موتورها و از جمله موتورهای دیزل که مورد استفاده ما در بانک ماشین آلات است و برای تعمیرکاران و استاد کاران هم می تواند مفید واقع شود. توضیح دیگه ای که برای نشت گاز وجود داره عبور گازها از این فاصله ی رینگه. در مرحله ی تخلیه وقتی که پیستون رو به بالا حرکت میکنه، میتونین ببینین که این رینگ ها به طرف پایین فشرده میشن و یه فاصله ای در پشت اونها و مابین پیستون و اونها به وجود میاد.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با پیستون و میل لنگ وب سایت خود باشید.

ایندکسر

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum bayan escort - vip elit escort lyft accident lawyer html nullednulled themesPragmatic slotlarıElf Bar 5000Novagradizipalhipercasino bedava bonusPapaz Büyüsüdizipalgates of olympus oyna