قم نیوز – شناخت پیستون و دلایل خرابی آن

در صورتی که خودور شما دچار قفل حلقه پیستون شود، حلقه بضاعت عده کردن روغن از جداره سیلندر را از دست می دهد و روغن باقی باقیمانده بر بر روی جداره سیلندر می سوزد و به صورت بخار از درب روغن بیرون می شود. به این خواسته پیستون دارای حرکات خود ابتدا باعث ورود هوا و یا این که مخلوط هوا و سوخت به داخل سیلندر می‌گردد (در زمان حرکت به سمت پایین) ، سپس منجر فشرده شدن ادغام ذکر شده می شود و در ضمن به نحو راضی بودن قسمتی از نشت کردن گازها دوری می‌نماید (در زمان حرکت رو به بالا) ، پس از فعالیت احتراق انرژی آزاد شده توسط پیستون جذب شده و اصلی یاری شاتون به میل لنگ منتقل میگردد. پیستون استوانه توخالی سربسته ای است که نیروی احتراق را به وسیله شاتون به میل لنگ منتقل می کند و اکثر وقت ها از فرآورده چدن و به دو طرز ریخته گری و آهنگری ساخته می شود و یکی از از قطعات متحرک و حیاتی موتور است که در باطن سیلندر به طور متناوب حرکت رفت و برگشتی انجام داده تا چهار تراز حیاتی چرخه به این معنی که مکش ، دانسیته ، احتراق – انبساط و تخلیه ( خروج دو ) رخ می گیرد، پیستون از چهار نصیب اهمیت تشکیل شده است: 1.تاج پیستون 2.حامل رینگ ها 3.دامن پیستون 4.جایگاه پین . پیستون فوق العاده داغ می شود و باید همین گرما را به طور اثر گذار دفع کند. وقتی که فقط از یک سمت بایستی نیرو وارد شود از یک جک استعمال می شود. در اکثر وقت ها موتورهای اتومبیلها از پیستونهایی به کارگیری می گردد که کلیدی آلیاژ آلومینیوم ساخته شدهاند. پیستون از دو متاع آلیاژ آلومینیوم و یا آلیاژ چدن ساخته می شوند که هر کدام اصلی مزایا و معایبی میباشند . فرآورده آلومینیومی پیستون در بروز همین موقعیت هم بسیار دخالت دارد. پیستون نیکی فقط در معرض نیروهای عمودی در زمان احتراق قرار می گیرد ، بلکه نیروهای جانبی ناشی از تغییر مداوم زاویه میله اتصال هم در آن موثر است. حتی چشم شده می باشد که این ناخالصیها سبب به شکسته شدن حلقه نیز شدهاند که مشکلات فراوان متعددی را به بار خواهند آورد. این رینگ ها اهمیت رخنه کوچکی شکسته شده اند که به آنها امکان نصب و برداشتن بر بر روی پیستون را می دهد. این دستگاه طوری طراحی شده میباشد که در حرکت رو به بالا روی روغن می لغزد و در حرکت رو به زیر آن را خراش می دهد. شاتون این اذن را به پیستون میدهد که بالا و ذیل حرکت نماید تا گشتاور چرخشی در موتور ماشین ایجاد شود. در بعضی از موتورهای رینگهای روغن نیز از بالا و هم در ذیل انگشتی پیستون مورد استعمال قرار میگیرند. دمای این قطعه هنگام حرکت دوچندان بالا می‌رود و گرم میشود. شاتون همین نیرو را به میل لنگ منتقل می نماید و این حرکت خطی به نیروی چرخشی تبدیل می شود. این نیرو از طریق شاتون به میل لنگ منتقل شده و به وسیله آن به نیروی چرخشی تبدیل میشود. روغن به طور مداوم یا از ترک های میله های اتصال یا جت های نصب شده در میل لنگ به دیواره های سیلندر پاشیده می شود. میله اتصال نیروی پیستون را به میل لنگ منتقل می نماید و به طور مداوم ذیل کشش ، فشار و خم شدن قرار می گیرد. تفاوت پهناور آن در میل لنگ هست . شیار کنترل روغن حساس شکاف هایی هست که می تواند روغن مازاد را به راحتی به داخل میل لنگ تخلیه کند. همین عبور گاز از پیستون و درون میل لنگ به عنوان دمنده شناخته می شود و به جهت مراقبت فشرده سازی باید به دست کم برسد. یکی از شاتون ها ثابت هست که به آن شاتون حساس (master rod ) گفته می شود و بقیه شاتون ها به انتهای چندین ضلعی شاتون اصلی وصل می شوند که به آنها شاتون های اتصال (articulating rods ) گفته می شود که سبب چرخش میل لنگ و حرکت پیستونها می شود . قطعه استوانه شکلی است که در باطن سیلندر حیاتی اتصال داشتن به شاتون حرکت رفت و برگشتی دارد.پیستون قطعه مهم موتور می باشد و روزگار های موتور را به وجود می آورد.ضمنا نیرو های تراکمی و انبساطی ناشی از احتراق را تحمل می کند. همین لکه های در قسمت زیرین پیستون بازدید می شوند و ناشی از رسوب کربن و دوده ای هست که در اثر سوختن ادغام روغن و سوخت به نصیب پائینی پیستون چسبیده اند و ادله آن نیز گرم شدن بیش از میزان تاج پیستون است . این تعداد رینگ های نازک آهنی می باشد که به راحتی در ذیل شیارهای پیستون ، صحیح زیر تاج قرار گرفته است. پیستون اصلی سر صاف: سطح تاج همین پیستون ها صاف و یک دست است. سنجاق مچ دست پیستون از روش یک لوله فولادی توخالی و طاقت فرسا شده به میله متصل می شود که به پین مچ دست یا این که پین شمشیر معروف است. رینگ پایینی روی لوله پیستون یک رینگ در دست گرفتن روغن است. میله اتصال جهت سیلندر که این نیرو بر روی آن عمل می کند به عنوان طرف رانش شناخته می شود و نیز پیستون و نیز دیواره سیلندر در همین حوزه‌ دچار سایش بیشتری می شوند. پروفیل I-beam حداکثر مقاومت سازه ای را اصلی حداقل هزینه وزن می دهد و مانند پیستون ، می خواهیم وزن میله اتصال را تا حد ممکن زیر نگه داریم. درصورتیکه شما هر دسته سوالی در رابطه اصلی کجا و شیوه به کارگیری از پیستون تبریز سمند دارید، می توانید مهم ما در کاغذ وب تماس بگیرید.

ایندکسر