موتور TU5 بهتر است یا موتور EF7 ؟

هدف اساسی ساخت این موتور تطبیق پذیری بالا کلیدی سوخت گاز طبیعی یا CNG می باشد و در ابتدای معرفی حیاتی تیتر اولی موتور پایه گازسوز ملی عرضه شد و بر بر روی سمند ef۷ قرار گرفت. در سال 2015 موتور باطن سوز TU5 کماکان بیشترین کاربرد را در ماشین ها دارد، البته استعمال دوباره از نیرو الکتریسیته هم محتمل به لحاظ می رسد ، چرا که نگرانی ها در ارتباط با آلایندگی گاز های خروجی موتور های درون سوز به افزایش می باشد . از معایب پژو پارس TU5 در بخش فنی میتوان به عدم هماهنگی گیربکس دارای سیستمهای انتقال قدرت و همینطور جاذبه زیر پیشرانه در به دور موتورهای بالا یا این که در دندههای سه و چهار اشاره استپر موتور 206 tu5 کرد. به زبان عامیانه همین موتور حساس بقیه مشخصات پارس از جمله وزن و گیربکس ماشین هماهنگتر است. پژو پارس نسبت به تعداد متعددی از خوودرهای داخلی، آپشن و امکانات بیشتری دارد و دارای توجه به بها قابل قبولی که دارااست آیتم بهتری به جهت خرید کردن در بین رقبای ایرانی خویش محسوب میشود. شرکت ایرانخودرو تقریبا از بزرگترین نتورک نمایندگیها در میان بقیه موسسات خودروسازی میهن برخوردار میباشد و به جرات میتوان گفت که این شرکت در بیشتر شهرهای مرزوبوم نمایندگیهای مجاز دارد. آن گونه های که به موتور TU5 مجهز میباشند در اکثری از موارد در بخش کاتالیزور دچار نقص می شوند. در همین نوشته از توربومگ میخواهیم به مقایسه موتور Tu5 و EF7 بپردازیم. با توجه به بها نزدیک همین دو اتومبیل سدان در بازار کشور‌ایران به حیث می­رسد دارای دقت به تحلیل شاخص راضی بودن مشتریان از میزان مرغوب بودن نخستین محصولات و همچنین شاخص IQS ماشین جک J4 اتوماتیک رضایتمندی بالاتری از مشتریان را جلب نموده است. نیز هم اکنون در بازار کشور شاهد آن هستیم که اهمیت ارتقاء ارزش خودروهای موجود ، به دنبال آن هزینههای تعمیر و مراقبت اتومبیل ها نیز ارتقاء یافته و همین مورد قضیه به دغدغه خیلی از قشرها قلیل درآمد جامعه تبدیل شده است. در ۱۹۹۴ حجم همین موتور ارتقا یافت و به ۱۵۲۷ سیسی رسید این خودرو بهجز محصولات پژو سیتروئن به وسیله خودروسازان دیگر نیز به کار گیری میشد که مشهورترین آن ها نیسان بود که در نوع دیزلی نیسان میکرا در اروپا از همین موتور به کار گیری کرد. در این مقاله به مقایسه پژو پارس حیاتی جک j4 دو کالا خاص ایران­ ماشین و کرمان موتور پرداخته ایم تا ضمن بررسی ویژگی­ های هر دو محصول، مزایا و معایب هر کدام را تشریح و اصلی شاخص های ملموس، انتخاب شما را به تیتر مشتری معمولی ­تر کنیم. اما در سوی در مقابل عملکرد گیربکس، مصرف سوخت، بی صدا و وقار درون اتاق منجر به نارضایتی مشتریان به کارگیری کننده از پژو پارس اتوماتیک گردیده است. در دربین شاخص­ های 24 گانه آیتم ارزیابی، سیستم فرمان، میزان مرغوب بودن رنگ بدنه و عملکرد ترمز به رخ نسبی راضی بودن مشتریان را جلب نموده است. اما مشتریان در شاخص­ های اقتدار و شتاب، عملکرد جلوبندی و سکوت نسبی داخل اتاق ناراضی هستند. در مورد مقایسه موتور tu5 و ef7 می توان آنان را نسبتاً ملی به شمار آورد چرا که اجزا و قطعات آن تولید داخل است. شمع موتور TU5 هم شم اکیوم ۵۸hz و شمع بوش المان پایه بلند است. باز‌نگری وضعیت رضایت مشتریان اتومبیل جک J4 نشان دهنده رضایتمندی 73 امتیازی این اتومبیل در مقیاس صد است. در ادامه به باز‌نگری مشخصات فنی، ساختاری، ظاهری و موتوری پژوپارس تیوفایو می پردازیم. تحلیل دقیق­تر شاخص­ های رضایتمندی مشتریان این دو خودرو نشان می­دهد در شاخص­ های بدنه از جمله رگلاژ بودن دربها و عدم نفوذ آب و باد و گرد و غبار به طور معنی داری راضی بودن مشتریان از میزان مرغوب بودن متاع جک J4 نسبت به پژو پارس اتوماتیک بالاتر است. از سال ۱۳۹۷ هم بعضی تجهیزات مانند ترمزهای دیسکی عقب و رینگهای آلومینیومی از لیست امکانات استاندارد این خودرو حذف شد و به وضعیت سفارشی درآمد. به این دلیل فروش قسطی پژوپارس LX نیز مشابه حساس خرید کردن قسطی پژوپارس تیوفایو علاقمندان خود را پیدا کرد. قطعا هنگامی ماشینو که به مشتری میخواین تحول به‌این اونجا بهش میگین که اتومبیل رینگ فولادی داره و آینه هاش تاشو برقی نداره و دستور معمولیه و سیستم تهویه دستی هستش و دیجیتالی نیست و اینکه صندلیش برقی نیست. سرویس ها پس از فروش پژو پارس را شرکت ایساکو کلیدی 700 نمایندی فعال در مرحله مملکت ارائه می­نماید همین در حالیست که خدمات پس از فروش جک J4 بوسیله کمپانی بم ماشین حیاتی 80 نمایندگی ارائه می­گردد.

ایندکسر