نکات مهم استراتژی تولید محتوا

محتوا آهنربای وب سایت شما است و مسلماً مهمترین ابزار برای کمک به دستیابی به اهداف بازاریابی شرکت شما است. چه به دنبال یک طراحی مجدد کامل وب سایت باشید یا فقط بخواهید در سایت فعلی خود پیشرفت هایی ایجاد کنید، داشتن یک استراتژی تولید محتوا بسیار مهم است.

یک استراتژی محتوا، برنامه های شما را برای چه، مکان و زمان ایجاد محتوا هدایت می کند. محتوا دلیل بازدید مردم از وب سایت شما است و هر طراحی مجدد باید با رویکرد اول محتوا انجام شود. حتی محتوای جدید نیز با گذشت زمان پیر می‌شود، بنابراین اگر مدتی است که محتوای وب‌سایت خود را بروز نکرده‌اید، احتمالاً به‌روزرسانی آن لازم است. ما برخی از مراحل کلیدی را برای ایجاد یک استراتژی قوی و متمرکز بر مشتری برای تولید محتوا وب سایت شما بیان کرده ایم.

فاکتورهای استراتژی محتوا

استراتژی محتوا

در زیر به برخی از استراتژی های تولید محتوا اشاره کرده ایم که هر کسب و کاری که مبنی بر بازاریابی محتوایی فعالیت میکند لازم است این استراتژی ها را پیش بگیرد.

1. پیشنهاد ارزش منحصر به فرد خود را شناسایی کنید

وب سایت شما باید به چرایی و چگونگی شرکت شما پاسخ دهد و توضیح دهد که چگونه خدمات و فرآیند شما ارزشی برای مشتریان شما فراهم می کند. ارزش پیشنهادی شما باید به این موارد بپردازد و باید از سایر شرکت های صنعت منحصر به فرد باشد تا بتوانید خود را از رقبای خود متمایز کنید. از این به عنوان مبنایی برای محتوایی که برای وب سایت خود ایجاد می کنید استفاده کنید. ارزش پیشنهادی منحصر به فرد شما باید در وب سایت شما برجسته باشد و در سراسر محتوای شما وجود داشته باشد. اطمینان از اینکه محتوای شما هدفمند و مرتبط با افرادی است که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید، برای موفقیت سایت شما بسیار مهم است.

2. ممیزی محتوای وب سایت را انجام دهید

قبل از ایجاد محتوای جدید، مشخص کنید که در حال حاضر چه محتوایی دارید و کجا حفره هایی را می بینید که باید پر شوند. چه محتوایی باید دوباره نوشته شود؟ چه قطعاتی از محتوا عملکرد خوبی دارند و ممکن است به کار زیادی نیاز نداشته باشند؟ تمام محتوایی را که در حال حاضر دارید مستند کنید و سپس مشخص کنید چه چیزی می تواند باقی بماند، چه چیزی باید به روز شود و چه چیزی باید ادامه یابد. این به شما تصویر واضحی از مقدار محتوای جدیدی که باید ایجاد کنید و از کجا شروع کنید به شما می دهد.

3. هر یک از شخصیت های خود را هدف قرار دهید

هنگام ایجاد محتوای وب سایت، شرکت ها اغلب به آنچه می خواهند بگویند به جای آنچه مخاطبانشان می خواهند بخوانند، فکر می کنند. ایجاد محتوا برای وب سایت خود با در نظر گرفتن مخاطبان مختلف و فکر کردن به آنچه که برای آنها مهم است ضروری است، زیرا محتوای شما واقعاً برای این افراد است. پرسونای خریدار به شما کمک می کند تا به صورت بصری نوع افرادی را که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید و درک بهتری از رفتار خریدار داشته باشید. با تعیین شخصیت های خریدار کلیدی خود، می توانید محتوای شخصی سازی شده ای ایجاد کنید که هدفمند و مرتبط با علایق، نیازها و اهداف آنها باشد. محتوای شما برای پاسخ به سؤالات آنها، آموزش آنها در مورد موضوعات صنعتی و پرداختن به نکات دردناک آنها است. به یاد داشته باشید که شما بیش از یک مخاطب دارید و وب سایت شما باید محتوایی داشته باشد که برای هر یک از آنها پاسخگو باشد. علاوه بر مشتریان بالقوه، باید محتوای وب سایتی ایجاد کنید که برای مشتریان، کارمندان احتمالی، شرکای تجاری، رسانه ها و غیره طراحی شده باشد.

4. نگاشت محتوا به چرخه عمر مشتری

محتوای شما همچنین باید بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه را به سمت پایین قیف فروش هدایت کند. وب سایت شما باید دارای محتوای متنوعی باشد که بسته به اینکه مشتری بالقوه در سفر مشتری کجاست، از آگاهی گرفته تا خرید تا حمایت، به سؤالات یا نگرانی های متفاوتی پاسخ دهد. به عنوان مثال، یک وبلاگ ابزاری عالی برای ایجاد آگاهی، آموزش و پاسخ به سوالات عمومی در مورد خدمات یا صنعت شما است. اما برای مشتری بالقوه ای که شرکت شما را برای استخدام ارزیابی می کند، یک مطالعه موردی یا گواهی برای نشان دادن کار موفقی که برای مشتریان خود انجام داده اید مناسب تر است.

5. محتوای ضروری را درج کنید

با یک استراتژی قوی، هر قسمت از محتوای وب سایت شما دارای هدف و مخاطب هدف خاصی خواهد بود. مردم از اینترنت برای انجام تحقیقات و کشف اطلاعات در مورد موضوعات مختلف استفاده می کنند. مطمئن شوید که از محتوای وب سایت خود به عنوان فرصتی برای آموزش مشتریان بالقوه در مورد روندها و سؤالات رایج در صنعت، و برای کسانی که در قیف فروش، شرکت، فرآیند و خدمات شما قرار دارند، استفاده کنید. نمونه دیگر از مخاطبان جویندگان کار هستند که در حال تحقیق در مورد شرکت هایی هستند که می خواهند در آنجا کار کنند. یک بخش مشاغل با بینش در فرهنگ شرکت شما به آنها مربوط می شود. اینها برخی از مطالب ضروری برای درج در وب سایت شما هستند:

·         وبلاگ رهبری فکر

·         محتوای ممتاز (به عنوان مثال کاغذهای سفید، کتاب های الکترونیکی)

·         اطلاعات خدمات/قابلیت ها

·         مطالعات موردی و اظهارات مشتری

·         نمونه کارها

·         صفحه جذاب “درباره”.

·         تیم

·         نورافکن کارکنان

·         آگهی های شغلی به روز

·         روند

·         سوالات متداول

·         فیلم ها (می تواند فرهنگ شرکت، توصیفات مشتری و غیره را نشان دهد)

6. یک نسخه وب جذاب بنویسید

 

برای ایجاد نسخه ای که به مخاطبان شما اطلاع رسانی، آموزش و راهنمایی می کند، وقت بگذارید. طول کپی شما به هدف صفحه و پیام کلی شما بستگی دارد، اما حداقل 300 کلمه یک قانون خوب برای اهداف سئو است. با این حال تمرکز اصلی شما باید کیفیت باشد، نه کمیت. اطلاعات جالب و مرتبطی را به اشتراک بگذارید که برای مخاطبان شما ارزشمند باشد. آمار، تحقیق و نقل قول‌ها روش‌های مؤثری برای افزودن محتوا به کپی شما هستند، و مهم است که برای یافتن تصاویر و گرافیک‌های باکیفیت وقت بگذارید. مطمئن شوید که به طور کامل تصحیح کنید، زیرا هیچ چیز نمی تواند کپی قانع کننده را از مسیر خارج کند و تأثیر بدی مانند غلط املایی یا نقطه گذاری ایجاد کند. و با تقسیم کردن آن به یک فهرست یا با استفاده از عنوان‌های فرعی، خواندن مطالب را آسان کنید.

7. از زبان مناسب استفاده کنید

همانطور که شروع به نوشتن محتوای خود می کنید، مهم است که به زبان مخاطب خود صحبت کنید. از استفاده از اصطلاحات داخلی خودداری کنید و در عوض از کلماتی استفاده کنید که مخاطبان شما آن را درک کنند. اگر مخاطب شما فنی تر است، می توانید از زبان فنی در محتوای خود استفاده کنید. اما در غیر این صورت، باید به زبان ساده تری پایبند باشید که با مخاطبان شما طنین انداز شود و تخصص و آشنایی شما با صنعت آنها را نشان دهد. جدا از مقالات وبلاگ یا سایر محتوای رهبری فکری، محتوای وب سایت شما باید بیشتر محاوره ای باشد تا رسمی. طوری بنویسید که انگار با مشتری یا مشتری بالقوه گفتگو می کنید. به یاد داشته باشید که محتوای شما در مورد شما نیست، بلکه در مورد مشتریان فعلی و آینده شما و کارهایی است که می توانید برای کمک به آنها انجام دهید.

8. یک برنامه زمان بندی محتوا تهیه کنید

هنگامی که نوع محتوای مورد نیاز خود را مشخص کردید، مهم است که آن را سازماندهی کنید و یک برنامه استراتژیک ایجاد کنید تا مطمئن شوید که همه آن ها به انجام می رسد. تصمیم بگیرید که آیا می خواهید ابتدا روی یک شخصیت خاص، یک صنعت خاص یا مرحله خاصی از چرخه حیات مشتری تمرکز کنید. پس از تعیین نوع محتوایی که می‌خواهید ایجاد کنید، شروع به ترسیم یک برنامه کنید. این شامل موضوعاتی است که پوشش خواهید داد، تعداد دفعات انتشار و تاریخ های انتشار آن. ممکن است برنامه ریزی برای یک چهارم سال در هر زمان مفید باشد.

9. افراد مناسب را تعیین کنید

بخشی از برنامه زمانی محتوا شامل ایجاد فرآیندی برای نوشتن محتوا است. شما باید افرادی را در شرکت خود تعیین کنید تا مسئول مشارکت در محتوا باشند. به موضوعاتی که قصد پوشش آن را دارید نگاه کنید و افرادی را در شرکت خود که رهبران فکری در آن زمینه ها هستند شناسایی کنید. با حمایت رهبری اجرایی، می توانید از کارشناسان فنی برای نوشتن محتوا کمک بگیرید. اگر در شرکت خود ظرفیت ندارید، یک آژانس یا یک کپی رایتر مستقل استخدام کنید که قابل اعتماد و با مهلت مقرر باشد. با مشخص کردن واضح اینکه چه کسی مسئول محتوای شرکت شما است، پاسخگویی وجود خواهد داشت و این امر سازگاری با انتشار شما را تضمین می کند.

10. اندازه گیری و پیگیری عملکرد

کلید داشتن یک استراتژی محتوای وب قوی، مرتبط نگه داشتن آن با مخاطبان است. این به معنای ارزیابی و ردیابی مداوم عملکرد تمام محتوای خود است. ببینید کدام قطعات به اشتراک گذاشته می شوند، کدام صفحات بیشترین بازدید را دارند در مقابل صفحاتی که کشش زیادی ندارند، و بازدیدکنندگان چه مدت در هر صفحه صرف می کنند. این به تعیین اینکه کجا با مخاطبان خود طنین انداز می کنید و محتوای ارزشمند ارائه می دهید و کجا باید کارها را متفاوت انجام دهید کمک می کند. وب سایت خود را با یک استراتژی تعریف شده برای ایجاد محتوای جدید در حال پیشرفت، تازه و مرتبط نگه دارید.

استراتژی محتوای وب سایت ضروری است

 

داشتن یک استراتژی محتوای وب سایت قوی در چشم انداز دیجیتال امروزی که رتبه بندی موتورهای جستجو و کشف شدن توسط مشتریان احتمالی توسط محتوای با کیفیت هدایت می شود بسیار مهم است. نه تنها محتوای شما به مردم کمک می کند تا وب سایت شما را پیدا کنند، کیفیت و مرتبط بودن محتوای شما باعث می شود بازدیدکنندگان در سایت شما بمانند و حرکت کنند. با دنبال کردن این مراحل، در مسیری برای ایجاد محتوای وب سایت موفقی هستید که باعث افزایش ترافیک و ایجاد سرنخ برای کسب و کار شما می شود.

ایندکسر