خوردن بیشتر میوه ها و سبزیجات می تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت 25 درصد

خوردن بیشتر میوه ها و سبزیجات و غلات کامل مواد غذایی می تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 دو مطالعات جدید نشان می دهد.

در یک مطالعه محققان نگاه بیش از 9,700 افرادی که در توسعه دیابت نوع 2 و بیش از 13,600 که نیست. شرکت کنندگان از هشت کشور اروپایی و بخشی از دراز مدت سرطان و تغذیه در مطالعه.

تبلیغات

پس از تنظیم برای شیوه زندگی و اجتماعی و رژیم غذایی عوامل خطر ابتلا به دیابت و افراد با بالاترین سطح از میوه و سبزی مصرف شد 50 درصد کمتر احتمال ابتلا به دیابت نسبت به افراد با بالاترین سطح محققان دریافتند.

هر 66 گرم در روز — 2.3 اونس — افزایش در مجموع میوه و سبزی مصرف همراه بود با 25 درصد کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 نیتا Forouhi از دانشگاه کمبریج در انگلستان و همکاران محاسبه می شود.

دیگر مطالعه شامل بیش از 158,000 ایالات متحده و بیش از 36000 ایالات متحده مردان است.

پس از تنظیم برای شیوه زندگی و رژیم غذایی عوامل خطر ابتلا به دیابت و افراد با بالاترین سطح از غلات کامل مصرف تا به حال 29 درصد پایین تر از دیابت نوع 2 نسبت به کسانی که با پایین ترین سطح يافتهها نشان داد.

در شرایط خاص غلات کامل غذاهای یک یا چند وعده در روز از غلات کامل صبحانه سرد حبوبات یا نان تیره شد در ارتباط با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 — 19 درصد و 21 درصد — در مقایسه با کمتر از یک وعده در ماه است.

دو یا بیشتر از دو وعده در هفته در مقایسه با کمتر از یک وعده در ماه همراه با 21 درصد کاهش خطر برای بلغور جو دوسر 15 درصد کاهش خطر ابتلا به اضافه سبوس و 12 درصد خطر کمتر برای برنج قهوه ای و جوانه گندم.

کاهش در خطر ابتلا به دیابت به نظر می رسد به فلات در حدود دو وعده در روز برای کل مصرف غلات کامل و در حدود نیمی از یک وعده در روز به صورت دانه کامل غلات و حبوبات و نان تیره با توجه به چی خورشید استادیار تغذیه در دانشگاه هاروارد T. H. Chan دانشکده بهداشت عمومی در بوستون و همکارانش.

این مطالعات نمی تواند ثابت کند علت و معلول است. هنوز هم هر دو تیم تحقیقاتی گفت: نتایج خود را به بالا توصیه برای افزایش میوه و سبزیجات و غلات کامل مصرف به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از دیابت نوع 2 است.

مطالعات منتشر شده در جولای 8 در BMJ.

اطلاعات بیشتر

ایالات متحده موسسه ملی دیابت و دستگاه گوارش و بیماری های کلیوی بیشتر در پیشگیری از دیابت است.

کپی رایت 2020 سلامت. تمام حقوق محفوظ است.

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>