بین المللی طرح های پیشنهادی به صورت ضمانت محل نظارت برای مبارزه با COVID-19

زمان و دوباره, دولت باید با استفاده از بحران برای گسترش قدرت خود و اغلب خود را در نفوذ به زندگی شهروندان. این COVID-19 همه گیر دیده می شود این الگوی بازی در مقیاس بزرگ. از استقرار هواپیماهای بدون سرنشین و یا مچ پا نظارت بر اجرای قرنطینه سفارشات به طرح های پیشنهادی برای استفاده از تشخیص چهره و یا دوربین های تصویربرداری حرارتی برای نظارت بر فضاهای عمومی دولتها در سراسر جهان اتخاذ شده اند سرزده اقدامات در تلاش خود را برای مهار این بیماری همه گیر.

EFF مبارزه کرده است برای سال ها در برابر اغلب مرموز دولتی استفاده از تلفن همراه داده های مکان. دولت بارها و بارها به دنبال به دست آوردن این اطلاعات بدون حکم دادگاه dodged نظارت چگونه آنها استفاده می شود و دسترسی به آن گمراه کننده عنوان آن حساسیت و مجبور اپراتورهای تلفن همراه به حفظ آن است. در گذشته استفاده از این بودند که اغلب با توجیه استدلال از اجرای قانون و یا امنیت ملی ضرورت است. در حال حاضر برخی از همان محل نظارت قدرت هستند که خواستار—و یا گاهی اوقات به سادگی ضبط—بدون اینکه سهم قابل توجهی را شامل COVID-19. با وجود فقدان شواهد نشان می دهد اثر از داده های مکان برای جلوگیری از گسترش ویروس تعدادی از کشورها دولت ها استفاده کرده اند بحران را به شما معرفی جدید به طور کامل نظارت قدرت و یا گسترش آنهایی که قدیمی به جدید COVID-مرتبط با اهداف. برای مثال نگهداری داده ها قوانین وادار شرکت های مخابراتی به طور مداوم جمع آوری و ذخیره ابرداده از جمعیت کل برای یک دوره معینی از زمان. در اروپا, دیوان دادگستری اتحادیه اروپا اعلام کرد چنین حکم غیر قانونی تحت قوانین اتحادیه اروپا.

هیچ توجیهی برای این نفوذ در مردم و آزادی های اساسی در وهله اول.

مانند دیگر اقدامات اضطراری ممکن است یک نبرد دشوار به عقب محل جدید نظارت هنگامی که این بیماری همه گیر فروکش. و از آنجا که دولت نشان داده اند و نه اثر آن هیچ توجیهی برای این نفوذ در مردم و آزادی های اساسی در وهله اول.

فردی ردیابی محل

حامل تلفن همراه اتفاق می افتد به می دانم که خود مشترکان تلفن مکان (معمولا در همان مکان از مشترکان خود) از لحظه به لحظه از آنجا که از راه شبکه های تلفن همراه کار می کنند. که دانش را تبدیل به یکی از گسترده ترین منابع اطلاعات برای دولت—و نه به ندرت تبلیغ, سایت تخصصی یا مجموع جاسوس—علاقه مند به ردیابی جنبش مردم. اما در حالی که تلفن محل داده ها کافی است تا نشان دهد که آیا کسی به کلیسا رفت و یا فیلم آن را به سادگی به اندازه کافی دقیق برای نشان دادن اینکه دو نفر به اندازه کافی نزدیک به هم برای انتقال ویروس (که معمولا مشخص می شود به عنوان یک فاصله از دو متر یا حدود شش پا).

در حالی که محل نظارت مشکل ساز است در هر زمان coronavirus بحران منجر به سریع چشم انداز مثبت در استفاده از آن بسیاری از اقدامات برای تسهیل آن تصویب شده است توسط سریع ردیابی قانونی مراحل در طول دولت ملی از شرایط اضطراری. برخی از دولت ها حتی کنار قانونگذاران به طور کامل و با اتکا بر قدرت اجرایی به رول از گسترش محل نظارت—و آن را حتی کمتر شفاف و دموکراتیک مشروع از حد معمول. دولت ها ممکن است با استفاده از فوریت بحران به ساییده شدن محدودیت در راه مردم محل و تاریخ استفاده می شود این تقاضا داده بود و آن را به مقامات به صورت فله و یا نیاز به شرکت ها برای ذخیره پرونده که در آن مشتریان خود شده اند.

COVID الهام گرفته از محل تلفن همراه نظارت در سراسر جهان

تلاش در سریع گسترش دولت محل نظارت سازمان آمده اند به نور در حداقل هفت کشور.

در اسرائیل یک پیروزی قابل توجهی برای حفظ حریم خصوصی اسرائیل قانونی است و به تازگی لغو مجوز از پلیس برای دسترسی به داده های مکان برای تماس با ردیابی بدون حکم دادگاه. در مارس 16th, دولت به تصویب رسانده اضطراری مقررات 48 ساعت پس از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که قصد دولت برای تایید سلامت ردیابی روش. مقررات فعال پلیس و اسرائیل داخلی آژانس امنیت (معمولا شناخته شده به عنوان Shabak یا شین بت و پس از آن به زبان عبری مخفف) برای ردیابی محل از افراد که ممکن است آلوده و یا مشکوک به آلوده COVID-19 بدون حکم. اورژانس مقررات در حال حاضر معلق شده است و دادگاه دستور داده است که دولت در آدرس استفاده از ردیابی تلفن همراه از طریق قانون. با وجود برنده شدن در مبارزه با ضمانت دسترسی به داده های مکان به مراتب بیش از: on May 5th, مجلس هوش فرعی رای دادند 6-3 به گسترش Shin Bet ضمانت دسترسی به داده های مکان برای ردیابی افراد آلوده در حالی که دولت در حال کار نسبت به پیشبرد قانون برای فعال کردن این فرم نظارت بیشتر به طور دائم. درست پس از تصویب اضطراری مقررات در مارس 16th, انجمن حقوق مدنی در اسرائیل ثبت درخواست اسرائیل به دادگاه عالی تاکید بر نیاز به حفاظت از دموکراسی در طول همه گیر:

دموکراسی اندازه گیری دقیقا در آن موقعیت زمانی است که ترس را در روز و شب به کابوس حالات […]. دقیقا در چنین لحظات حیاتی است به عمل در نظر گرفته و سطح رهبری شیوه و نگاهی سخت گیرانه و افراطی گیری و عادت دادن مردم به استفاده از غیر دموکراتیک به معنی […].

در آفریقای جنوبی که در آن دولت از فاجعه شده است در محل پس از مارس 15th, دولت در اصلاح قانون برای ایجاد یک COVID-19 ردیابی پایگاه داده. پایگاه داده شامل اطلاعات شخصی از کسانی که آلوده و یا مشکوک به آلوده از COVID-19 از جمله خود COVID-19 نتایج آزمون و همچنین به عنوان جزئیات از کسانی که آمده اند و یا مشکوک به تماس با آنها می آیند. قانون اجازه مدیر کل بهداشت و درمان به منظور شرکت های مخابراتی به افشای محل آلوده و یا مشکوک به آلوده فرد بدون اطلاع قبلی و همچنین به عنوان محل از کسانی که در تماس بودند و یا مشکوک شده اند در تماس با آنها و شامل تمام این داده ها در COVID-19 ردیابی پایگاه داده. قانون مواجه شد با واکنش شدید جامعه مدنی شده و اصلاح شده دو بار. در یک پیروزی برای حفظ حریم خصوصی آخرین اصلاحیه حذف مقررات است که شرکت های مخابراتی موظف به افشای اطلاعات محل برای گنجاندن در این پایگاه داده است.

لهستان است که در یک وضعیت اضطراری از اواسط ماه مارس پیشینه تجاوز بر حاکمیت قانون و حتی تحریک اتحادیه اروپا روند قانونی برای پرداختن به نقض ارزش های اروپایی. کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرده است که لهستانی قضائیه تحت “سیاسی کنترل اکثریت حاکم. در فقدان استقلال قضایی جدی و سوالات مطرح شده در مورد استفاده موثر از قانون اتحادیه اروپا.” در حال حاضر با COVID-19 لهستانی دولت نیز معرفی چند COVID اعمال ارائه جدید نظارت قدرت اجرایی. ماده 11 COVID-19 قانون ملزم اپراتورهای مخابراتی به جمع آوری و دسترسی به داده های مکان از افراد آلوده به COVID-19 یا کسانی که تحت قرنطینه پس از یک درخواست ساده به عنوان به خوبی به عنوان مجموع داده های مکان از یک اپراتور مشتریان. قانون جدید آمده است که این اقدامات را در محل باقی می ماند تا زمانی که این بیماری همه گیر به پایان رسیده است.

رفته به ادامه مطالب

ما بهترین به صندوق پستی خود تحویل.

اسلواکی یکی دیگر کشور اروپای شرقی است که گسترش شرکت های مخابراتی’ تعهدات خود را حفظ ابرداده در طول بحران. اسلواکی شده است در بخشی از وضعیت اضطراری از ماه مارس 15th, که در طی آن چندین اصلاحات به کشور و ارتباطات از راه دور عمل شد سریع ردیابی از طریق پارلمان. اصلاحات که بلافاصله باعث خشم مجاز ملی بهداشت مقامات برای به دست آوردن اطلاعات محل از اپراتورهای مخابراتی در زمینه یک بیماری همه گیر. همانطور که در لهستان اصلاح قانون اجازه می دهد تا هر دو برای حفظ ناشناخته خواهد ماند و مجموع داده ها و همچنین به صورت فردی داده های مکان. پس از به چالش کشیده قبل از اسلواکی دادگاه قانون اساسی این اقدامات به تازگی معلق شده است با توجه به ابهام و کافی پادمان در برابر سوء استفاده.

کرواسی دولت اقدام به معرفی مشابه سریع دنبال اصلاحات به کشور ارتباطات الکترونیکی قانون است. این لایحه را مجاز استثنایی پردازش داده های مکان به “محافظت از ملی و امنیت عمومی” و را موظف اپراتورهای ارتباط از راه دور برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با وزارت بهداشت ، همانطور که در کشورهای دیگر پیشنهاد شد و ملاقات با خشم در میان جامعه مدنی کارشناسان و مخالفان به عنوان بیش از چهل سازمان های جامعه مدنی امضا بر روی یک نامه خواستار دولت برای خروج لایحه. انتقاد بود در نهایت موفق اما کرواتی مثال تاکید گسترده تر الگوی متحده به دنبال گسترش در هر فرصت جدید نظارت قدرت در بحران در بالکان و فراتر از آن.

بلغارستان و در عین حال یکی دیگر از اروپای شرقی کشور در یک وضعیت اضطراری را تصویب کرده است یک قانون اضطراری که شامل اصلاحات به کشور ارتباطات الکترونیکی عمل می کنند. قانون در حال حاضر ملزم شرکت های مخابراتی به فروشگاه و (بنا به درخواست) ارائه فراداده به مراجع ذیصلاح از جمله پلیس برای نظارت بر شهروندان با رعایت قرنطینه اقدامات است. این قانون نیاز به درخواست به مجاز توسط دادگاه اما صرفا فراهم می کند برای یک پس از واقع قضایی بررسی روند که این کشور نیز با استفاده از زمانی که حفظ داده ها برای جلوگیری از حملات تروریستی است. نه در زمان محدود این اقدامات را در نیروی باقی می ماند حتی پس از اعلام وضعیت اضطراری به پایان رسیده است. مانند لهستان و بلغارستان شده است نشان استبدادی گرایش برای چندین سال و این فرمت از کشور نگهداری داده ها رژیم طلیعه در طول COVID بحران ممکن است کمک به تحکیم استبداد. الگوی کشورهای اروپایی برای رسیدن به محل داده ها نظارت نیز pokes سوراخ در تصویر محبوب اتحادیه اروپا به خصوص محافظت از حق حریم خصوصی.

پرو مانند برخی از کشورهای اروپایی نیز صادر وضعیت اضطراری فرمان. آن را وادار شرکت های تلفن به کمک مالی اضطراری مراکز تماس دسترسی به سایت های همراه و داده های GPS از کسانی که به نام ملی با شماره های اضطراری و آلوده و یا مشکوک به COVID-19. این حکم همچنین اجازه اورژانس مراکز تماس برای دسترسی به این مکان تاریخی داده ها از دستگاه های که از آن تماس ساخته شده بود از جمله سه روز قبل از چنین تماس بگیرید. پرو حقوق دیجیتال NGO شک و تردید در مورد مبنای قانونی از جمله نظارت اقدامات است. همچنین نگرانی از مشکلات بالقوه است که محدود کردن حق حریم خصوصی در حالت اضطراری می تواند در پرو. به طور منظم پرو با اعلام وضعیت اضطراری در درگیری های مناطق روستایی که در آن فعالان شده اند اعتراض خود را به دفاع از زمین, محیط زیست و حقوق خود است.

کره جنوبی یک کشور شده است که در مبارزه با کروناویروس شیوع بیماری از سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) بیماری همه گیر در سال 2015 به طور چشمگیری محدود حق حریم خصوصی در زمینه این بیماری همه گیر. عفونی کنترل بیماری و پیشگیری از قانون و اجرای آن فرمان اجازه می دهد تا مقامات بهداشت برای به دست آوردن داده های شخصی حساس بر روی کامپیوتر خود و کسانی که مشکوک به آلوده و همچنین تماس های خود را و کسانی که مشکوک به تماس. چنین اطلاعات شامل نام resident تعداد ثبت نام, آدرس, شماره تلفن, نسخه, پزشکی, درمان, سوابق مهاجرت کنترل سوابق, کارت اعتباری, کارت اعتباری و کارت پیش پرداخت اظهارات حمل و نقل کارت سوابق و دوربین مدار بسته ضبط شده از اشخاص ثالث شرکت. پلیس می تواند دست گرفتن این اطلاعات شخصی بدون رضایت افراد داده و بدون هیچ گونه نظارت قضایی. این قانون همچنین اجازه می دهد تا مقامات بهداشت و مدیران شهرداری برای جمع آوری داده های مکان در آلوده (یا مشکوک به آلوده) و اطلاعات تماس خود را (و یا مشکوک به تماس با ما) از اپراتورهای ارتباط از راه دور و محل ارائه دهندگان داده (از سایت همراه و GPS).

اکوادور کشور با سوم بدترین COVID-19 شیوع بیماری در آمریکای لاتین نیز با تکیه بر قدرت اجرایی به گسترش محل نظارت با استفاده از GPS و تلفن اطلاعات سایت. رئیس جمهور لنین مورنو صادر مبهم بیان اضطراری فرمان اجازه دولت به “استفاده از ماهواره و تلفن همراه تلفن شرکت ها برای نظارت بر محل از مردم در حالت قرنطینه یا اجباری انزوا”. آمریکای لاتین سازمان های غیر دولتی بلافاصله واکنش نشان داد و یادآوری اکوادور که هر گونه نظارت و اندازه گیری باید لازم و متناسب و از این رو موثر حاوی ویروس است. سازمان های غیر دولتی در بیانیه ای echos کلمات U. N گزارشگران ویژه که به طور مشترک بر نام U. N عضو به دنبال استانداردهای بینالمللی حقوق بشر:

“در حالی که ما می دانیم به شدت از زمان بحران بهداشتی و اذعان کرد که استفاده از قدرت اضطراری مجاز توسط قانون بین المللی در پاسخ به تهدید قابل توجهی ما به فوریت یادآوری می کنند که هر گونه اضطراری در پاسخ به coronavirus باید متناسب لازم و غیر تبعیض آمیز”.

درخواست تجدید نظر ایجاد شده بر کمیساریای عالی سازمان ملل برای حقوق بشر برای قرار دادن حقوق بشر در مرکز شیوع کروناویروس پاسخ.

نتيجه گيری

محل نظارت همراه با یک میزبان از خطرات برای شهروندان و حریم خصوصی و آزادی بیان و حفاظت از داده ها ، EFF شده است مبارزه با ضمانت دسترسی به داده های مکان یا پتو نگهداری داده ها مقرر شده به نام دولت به شفاف تر در خود برنامه نظارت. به خصوص در حال حاضر در یک بحران بزرگ بهداشتی در آن دولت نشان داده است اثر اطلاعات محل سکونت با استفاده از GPS و یا همراه سایت اطلاعات در مورد افراد و دولت ها باید به عنوان شفاف که ممکن است در مورد آنچه که داده های آنها در حال جمع آوری برای چه اهداف است. مهمتر از همه ضرورت و تناسب هر محل داده ها نظارت طرح باید نشان داده شود.

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.detny.im