به یاد داشته باشید تاثیر سوسیالیسم در مارتین لوتر کینگ جونیور میراث

شاه بر این باور بشریت می تواند رسیدن به یک “بالاتر سنتز” که در بالای روابط اجتماعی سرمایهداری و کمونیسم.

“سیاه و سفید خود مختاری دیده می شد توسط طبقه حاکم به عنوان یک کمونیست توطئه است.”

سالانه بزرگداشت مارتین لوتر کینگ جونیور تولد است و به لحاظ سیاسی بی معنی است زیرا در آن تعریف شده است بسیار ساختار قدرت که هر دو ترور فیزیکی خود را و زندگی خود را رادیکال میراث. در این روز پادشاه یاد شده است توسط بسیاری از آمریکایی ها به عنوان “من رویایی دارم” که به دنبال همزیستی مسالمت آمیز با یک نژادپرست ساختار قدرت نیز شناخته شده به عنوان دولت ایالات متحده. این روایت نه تنها به نفع طبقه حاکم و امتیازات سفید آمریکایی ها بلکه سیاه misleadership کلاس که با بهره گیری از پادشاه مقادیر میراث به عنوان یک پوشش از مشروعیت سیاسی خود را برای خدمت به بورژوازی. این باید به عنوان جای تعجب نیست که این لحظه تاریخی که از آن پادشاه کار به وجود آمد نیز تحریف شده از سوی طبقه حاکم. در حالی که نشریات مانند وگ نوجوان و روشنفکران مانند Cornel West آورده اند و با توجه به کینگ ضد جنگ و ضد سرمایه داری سابقه کمتری را مورد تجزیه و تحلیل اهمیت سوسیالیسم در شکل دادن به مسیر کینگ سیاست است.

پادشاه نمی شناخت به عنوان یک سوسیالیست در Marxian نظر. در پایان زندگی خود پادشاه بود و در انتقاد از سه گانه شر از نظامی گری و نژاد پرستی و ماتریالیسم. اما او نمی بینم جنبش کمونیستی به رهبری اتحاد جماهیر شوروی به عنوان پاسخ به سیاه و سفید امریکا را مسوول ناراحتی ها و ناهنجاری. در عوض شاه حفظ اخلاقی و معنوی تعهد به برابری. به اعتقاد او بشریت می تواند رسیدن به یک “بالاتر سنتز” که در بالای روابط اجتماعی سرمایهداری و کمونیسم. پلیس اشغال فقیر جوامع سیاه در خانه و آمریکا اشغال نظامی ویتنام در خارج از کشور مجبور به تقاضای پایان دادن به نظامی گری ایالات متحده و به سازماندهی مردم فقیر و مبارزه برای عدالت اقتصادی.

“سیاه و سفید misleadership کلاس با بهره گیری از پادشاه مقادیر میراث به عنوان یک پوشش از مشروعیت سیاسی خود را برای خدمت به بورژوازی.”

در حالی که پادشاه نمی آغوش کمونیسم سیاست های او بودند عمیقا تحت تاثیر مبارزه برای سوسیالیسم در داخل و خارج از کشور. اکثر مورخان بورژوا به اصطلاح “حقوق مدنی” دوران ترک کردن مزاحم واقعیت است که جنگ بین سوسیالیسم و سرمایه داری اتفاق می افتد و به طور همزمان با مبارزه با جیم کلاغ سفید برتری در سرزمین اصلی ایالات متحده. مارتین لوتر کینگ جونیور بازدید غنا به جشن می گیرند این کشور آفریقایی استقلال از بریتانیا در سال 1957 و ملاقات با آن آشکارا سوسیالیستی رهبر قوام نکرومه در عنا. جنبش های آزادیبخش ملی در سراسر آفریقا و جهان سوم بودند دریافت کمک از اتحاد جماهیر شوروی و چین به نفع استقلال است. در طرف مقابل ایالات متحده درگیر در یک جنگ تمام در سوسیالیست در هر کجا که اقامت داشته است. این جنگ آغاز شد و با حمله به اتحاد جماهیر شوروی در سال 1918 و شامل استفاده از دو بمب اتمی در طول جنگ جهانی دوم قتل میلیون ها نفر در یک تهاجم نظامی از کره جنوبی و باز تهدید به رها کردن یکی دیگر از بمب هسته ای در چین برای کمک به سوسیالیستی مقاومت در شبه جزیره کره.

ایالات متحده طبقه حاکم بود و بسیار نگران است که مبارزه برای سرنگونی Jim Crow در سرزمین اصلی ایالات متحده را به دنبال اتحاد با سوسیالیستی عمدتا غیر سفید جنبش در خارج از کشور. این چراغ شاه و بقیه سیاه و سفید حرکت برای تبدیل شدن به اهداف در دولت آمریکا ضد کمونیست جنگهای صلیبی. سیاه, خود مختاری دیده می شد توسط طبقه حاکم به عنوان یک کمونیست توطئه است که تهدید را به سیاست سوسیالیستی اتحاد جماهیر شوروی به ایالات متحده آمریکا’ آستان. پل رابسون, W. E. B. Du Bois, کلودیا جونز و چند تن دیگر سیاه روشنفکران و سازمان بودند در لیست سیاه به عنوان عوامل مسکو و وحشت توسط دولت برای امتناع خود را به چین با predations از سرمایه داری آمریکا. طبقه حاکم بود و بنابراین نگران تاثیر ضد استعماری و سوسیالیستی جنبش در خارج از کشور که در وزارت امور خارجه استخدام, جاز, هنرمندان مانند لویی آرمسترانگ به سفر به عنوان کشور مستقل در قاره آفریقا به ترویج ایالات متحده’ به اصطلاح تعهد به برابری نژادی.

“پادشاه و بقیه جنبش سیاه شد اهداف دولت آمریکا ضد کمونیست جنگهای صلیبی.”

COINTELPRO را ضد شورش جنگ علیه کمونیست ها و انقلابیون از همه نوع واقعا شدت در اوج جنگ سرد در دهه 1950 در دهه های 1960 و 1970 به طور معمول به عهده گرفت. آمریکا و امپریالیسم به هر حال حق را به ترس از نفوذ سوسیالیسم. اتحاد جماهیر شوروی و چین و کوبا همه حمایت انترناسیونالیسم به عنوان یک جنبه مهم از خود را سوسیالیستی پروژه ها. پل رابسون معروف اظهار داشت که او احساس تبعیض نژادی در طول سفر خود به اتحاد جماهیر شوروی. چین ارائه پناهندگی به فعال رابرت ویلیامز در سال 1966. یک امکان واقعی وجود داشته برای کشورهای سوسیالیستی و جنبش رهایی به توسعه روابط انترناسیونالیستی خیلی به غم وغصه از امپراتوری آمریکا.

رفته به ادامه مطالب

ما بهترین به صندوق پستی خود تحویل.

بر خلاف فرضیات سابق FBI رئیس J. Edgar Hoover سیاه انقلابیون بودند را به خود جلب سوسیالیسم به این دلیل که آنها آمدند از مسکو و یا فرهنگی برنامه ریزی شده به دنبال یک “سیاه مسیح.” جهان سوسیالیست جنبش نه تنها نشان داد به آمریکایی های سیاه و سفید و همه مستضعف که سرمایه داری حکومت می تواند با موفقیت سرنگون اما همچنین که جدید و مطلوب تر سیستم می تواند آن را جایگزین. شرایط را برای کارگران و دهقانان در سوسیالیستی بلوک تا حد زیادی بهبود یافته زیر جهت یک اقتصاد برنامه ریزی شده. در چین یک دهقان کلاس بود که تا حد زیادی بی زمین سواد و مستعد ابتلا به مرگ زودرس قبل از سال 1949 دیدم بسیار زیاد سود در بهداشت عمومی مالکیت زمین و برابری جنسیتی پس از انقلاب سرنگون حکومت صاحبخانه کلاس و حامیان خارجی آن. به عنوان دانشمندان رابین کلی و بتی اسچ توضیح جهان سوسیالیستی جنبش اقامت در غیر دنیای سفید و سیاه و سفید ارائه شده انقلابیون یک مدل موفق برای دفاع از خود مختاری در شکم شاهنشاهی وحش.

“یک امکان واقعی وجود داشته برای کشورهای سوسیالیستی و جنبش رهایی به توسعه روابط انترناسیونالیستی.”

ما نمی شنوید زیادی در مورد سوسیالیسم که در این دوره از مارتین لوتر کینگ زندگی سیاسی مورد بحث قرار گرفته است در ایالات متحده است. در عین حال روشن است که جهان سوسیالیستی جنبش ساخته شده تاثیر عمیقی بر پادشاه سیاسی مسیر. این نسل کشی آمریکا در جنگ ویتنام بود که تا حد زیادی یک جنگ برای سرکوب یک انقلاب سوسیالیستی به رهبری شاه به سخنان او در سخنرانی خود, فراتر از ویتنام:

“این انقلاب. در سراسر جهان مردان شورش در برابر سیستم های قدیمی از استثمار و ظلم و ستم و خارج از رحم از ضعیف جهان سیستم های جدید از عدالت و برابری در حال متولد شدن. این shirtless و پابرهنه مردم از زمین در حال افزایش است تا به عنوان قبل از هرگز. ‘کسانی که نشسته در تاریکی را دیده اند.’ ما در غرب باید در حمایت از این انقلاب.”

مارتین لوتر کینگ ضد جنگ موضع یک مثال از اینکه چگونه سوسیالیسم بود radicalizing نیروی در جنبش سیاسی و بالعکس. ویتنامی انقلاب و اولین رئیس جمهور منتخب, Ho Chi Minh نوشت: یک مقاله در مورد مجازات از آمریکایی های سیاه و سفید در سال 1924 در طول سفر خود به ایالات متحده است. رئیس مائو تسه تونگ در چین نوشت: بیانیه ای در حمایت از سیاه و سفید آمریکا پس از کینگ ترور شد. سیاه و سفید مبارزه برای خود مختاری بود به عنوان الهام بخش برای جهان سوسیالیستی جنبش به عنوان جنبش سوسیالیستی جهانی بود به سمت چپ.

بسیاری بر این باورند که دولت آمریکا ترور شاه به دلیل تصمیم خود برای مخالفت با جنگ آمریکا در سوسیالیستی ویتنام خارج از کشور. پادشاه صرف بیش از یک دهه تحت نظارت FBI و دیگر سازمان های اطلاعاتی آغاز و در سال 1955. یک دادگاه مدنی در سال 1998 که حکومت های مختلف ایالات متحده در سازمان های دولتی درگیر شدند در کینگ قتل است. نقش دولت ایالات متحده در کینگ قتل شده است سرکوب با همان شدت که نقش سوسیالیسم در زندگی سیاسی دکتر کینگ پاک شده از آمریکا طبقه حاکم’ نسخه از “تاریخ سیاه.”

“سیاه و سفید مبارزه برای خود مختاری بود به عنوان الهام بخش برای جهان سوسیالیستی جنبش به عنوان جنبش سوسیالیستی جهانی بود به سیاه و سفید باقی مانده است.”

فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و تضعیف سوسیالیستی بلوک ابتدا در 1990s چپ آمریکایی های سیاه و سفید و دیگر مستضعف با چند متحدان در سراسر جهان است. حتی بدتر دو نسل از نئولیبرالی پوسیدگی و توسعه یک سیاه misleadership کلاس در ایالات متحده نقل مکان کرد و سیاست در ایالات متحده به طور قابل توجهی به سمت راست بیش از مدت مشابه. کاهش سوسیالیسم در سراسر جهان همزمان با گسترش جنگ بی پایان, جرم, حبس و ریاضت. این سیاست ها به طور نامتناسبی هدفمند سیاه و سفید زندگی می کند و در بسیاری از راه های طراحی شده بودند به آنها را نابود. این مایع از پادشاه میراث همواره به معنای تقویت سیاست نابودی است که آمریکا امپریالیسم است مندرج برای امریکا و جهان مستضعف ،

هنوز هم به اصطلاح “لیبرال چپ” تخیل بیشتر در رابطه با ضد کمونیسم در قالب Russiagate از با نگرانی از زندگی است. ایالات متحده سرمایه داری امپراتوری هیچ جایی برای کینگ واقعی میراث خود را به عنوان درمان برنی ساندرز روشن می سازد. ساندرز’ دستور کار اقتصادی بیشترین شباهت پادشاه را برانگیخت تا پایان عمر خود را. اربابان سرمایه به طور کامل متعهد به سرکوب ساندرز با این شرط که اگر کلمه “سوسیالیسم” در ادامه برای به دست آوردن محبوبیت و سپس بیشتر مردم به خصوص مردم سیاه و سفید ممکن است تمایل به اکتشاف و تقلید از پادشاه رادیکال میراث. برای مبارزه با فرصت طلبی از اربابان سرمایه و عوامل خود در طبقه سیاسی ما باید مورد پسند عامه پادشاه رادیکال میراث و احیای سیاست سوسیالیسم و انترناسیونالیسم که متحرک آن است. به عنوان فرد همپتون معروف “سوسیالیسم مردم است. اگر شما ترس از سوسیالیسم و سپس شما می ترسند از خودتان را.”

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>