صهیون را اعطای حق رای پادکست: قسمت 6 — در کنار شما

Dianna داگلاس: دبیرستان فارغ التحصیلی در Wabash, Indiana در ماه ژوئن روز در سال 1895. فارغ التحصیلان بودند ترکیبی از مردم بومی از قبایل در سراسر امریکا است. مدرسه فلسفه ساده بود:

صدای بیش از: “کشتن و نجات انسان است.”

DD: یک جوان 19 ساله به نام گرترود یک ینکتون Sioux تا به حال تحمل این فلسفه از او آغاز شده بود در مدرسه در 8 سال. در حال حاضر نوارهای برش خواندن و نوشتن در زبان انگلیسی, او ایستاده بود تا به صحبت می کنند.

صدای بازیگر به تصویر کشیدن Zitkála-Šá: “نیمی از بشریت می تواند افزایش یابد در حالی که نیم دیگر این است که در انقیاد.”

DD: گرترود آمد از یک مادرسالار جامعه که در آن زنان از زمین نگه داشته و از قدرت برگزار شد. او تحصیل کرده در جامعه مردسالار — که در آن مردان برگزار قدرت مطلق.

ZS: “هنگامی که زنان در حال نگهداری می شود مردها لزوما باید اشغال همان سطح است.”

DD: فارغ التحصیلی او سخنرانی یک تماس برای رأی است. این Wabash بار گفت که “یک شاهکار است که هرگز پیشی گرفته و در فصاحت و یا ادبی کمال هر دختر در این کشور است.” یک زن در مخاطبان ارائه به پرداخت هزینه برای گرترود به رفتن به کالج.

Gertude به زودی در زمان لاکوتا نام Zitkála-Šá. پرنده قرمز است. صدای او برای حقوق سرخپوستان آمریکایی خواهد اکو در سراسر کشور است.

این است صهیون را هوادارنش و پادکست از Deseret News در مورد حق رای برای زنان در ایالت یوتا است. امروز ما با دو زن که مبارزه برای حقوق مدنی برای جوامع خود را به خوبی به قرن 20 و مبارزه خود را مانند زندگی در آن وابسته است.

زمانی که واگن قطار از سفید آمریکایی ها شروع به حل و فصل در یوتا آنها در نظر گرفته شود مردم در حال حاضر زندگی می کنند وجود دارد که خارجی ها — این Paiute, Ute, شوشون, Goshute, نوجو.

قانون ایالات متحده گفت که “اگر یک فرد باید خود را ترک ملت و یا قوم و قبیله را تا مکان خود را در میان جمعیت سفید او خواهد بود به حق تمام حقوق و امتیازات که متعلق به یک مهاجر از هر خارجی دیگر مردم است.” به عبارت دیگر اگر شما می خواهید حقوق مدنی مانند رای گیری و یا دسترسی به دادگاه شما تا به حال بهترین سعی کنید به جذب و سریع است. تبدیل به مسیحیت, انگلیسی صحبت می کنند.

ارد پادشاه, یک مورخ در شمال شرقی دانشگاه دولتی و یک شهروند از ملت ناواهو می گوید این کشور در نهایت تبدیل به سمت یک نوع پدر سروری نسبت به مردم بومی تنها پس از قرن ها جنگ. که در آن این مدارس شبانه روزی را از آمد.

Farina شاه: آن دیده می شد به عنوان خیرخواه. ما می توانیم این مقیاس کامل نسل کشی است. ما فقط می توانید آنها را خاموش کشتن در این درگیری. چه ما می خواهیم به آنها را?

DD: زمانی که Zitkála-Šá بود در مدرسه شبانه روزی او برای صحبت کردن هر چیزی به غیر از زبان انگلیسی است. او گره خورده بود به صندلی و موهای او قطع شد. برخی از کودکان در مدرسه درگذشت از غفلت است.

صدای بیش از: کشتن و نجات انسان است.

DD: Zitkála-Šá آموخته به بازی ویولن در مدرسه آموخته هنر از صحبت های عمومی. بنابراین وقتی که خانم غنی ارائه شده به پرداخت برای او را به رفتن به کالج او آن را در زمان. اما کالج فوق العاده تنهایی. در Earlham College, او در بر داشت خودش را بدون یک دوست.

ZS: من اغلب گریه در نهان آرزو من تا به حال رفته غرب به تغذیه با مادر من دوست دارم به جای مانده در میان یک مسابقه سرد که قلب یخ زده بودند و با تعصب.

DD: نوشته های او را در حال خواندن یک بازیگر. یک فصاحت و بلاغت رقابت در مدرسه گرفتار چشم او. بنابراین او وارد شده است. او در سخنرانی خود بار دیگر در مورد حقوق برابر. او استدلال کرد که مردم بومی آمریکایی شد — برابر با ادعا به همان زمین است.

ZS: ما آمده از کوه ثبات از غمگین دشت از دور کم پوشیده شده از درخت جریان به دنبال متحد با شماست ما ادعا می کنند به یک کشور مشترک. که ما ممکن است ایستاده در کنار شما افتخار نسبت به ملت ما پرچم. امریکا, من تو را دوست دارم.

DD: او به ارمغان آورد خانه. مقام اول. او رفت و به یک بزرگتر رقابت, نمایندگی کالج خود را در مقابل هزاران نفر از مردم است. برخی از افراد در جمعیت مستقر بنر هنگامی که او تا به صحبت می کنند. آن را به حال یک تصویر خام و یک دختر و کلمه “اسکو.”

ZS: هندی عاشق سرزمین مادری خود. میهن پرستی است یک فضیلت تنها در سخن قلب ؟

DD: پرچم را کاهش داده بود پشت به جمعیت آن زمان نام او را اعلام کرد. او تا به حال موفق به کسب مقام دوم. تحصیلات خود را تا به حال افروخت آتش درون Zitkála-Šá برای حقوق مردم بومی. اما او یک کار به عنوان یک معلم در یکی از این هندی, مدارس شبانه روزی — که در آن زبان های بومی و باورهای شد stomped. مدرسه برای همه آن گناهان به ارمغان آورد او را به تماس نزدیک با سرخپوستان آمریکایی از سراسر کشور است.

FK: شما باید این روابط نزدیک توسعه این مدارس که قرار شد بخشی از استعمار — آنها این غیر مترقبه اثرات در واقع قادر می سازد بومی فعالیت.

DD: Zitkála-Šá احساس کشیده غرب بود و مادر او و قبیله اش در دشت بزرگ — حتی اگر او واقعا جا وجود دارد دیگر. او همچنین احساس کشیده شرق به بازی ویولن در سالن بوستون — او نیز واقعا جا وجود دارد یا نه. او گیر کرده بود.

FK: او مدرسه را ترک خواهد دوباره به خانه بازگشت به ینکتون Sioux, رزرو, ارتباط با خانواده. او اتصال به شوهرش ریموند Bonnin که مشغول به کار با Uintah و Yuray رزرو — Utes. که در آن او در ایالت یوتا است.

DD: در یوتا زندگی در اوت سرزمین او تا به حال یک ایده — یک راه است که او می تواند پل شکاف عظیم بین سفید و مادری آمریکایی است.

FK: باعث می شود اولین آمریکایی هند اپرا “خورشید رقص, اپرا” بر اساس داکوتای و یوت مراسم است.

DD: خورشید رقص بود یک مراسم مذهبی — و سرخپوستان بودند ممنوع از انجام آن توسط دولت است.

DD: یک موسیقیدان در دانشگاه بریگهم جوان به نام ویلیام هانسن مشغول به کار در اپرا با Zitkála-Šá. آنها انجام اپرا در یوتا با محلی یوت اعضای قبیله ای. آنها انجام شده خود را مقدس و سنت در یک تئاتر — در راه است که نمی خواهد مردم را بترساند.

FK: اپرا یک معامله بزرگ است. این بخشی از رسیدن به یک نفوذ کلاس. این افراد که گفت تنها خوب, هندی, یک سرخپوست مرده — که هنوز در حال تداوم.

DD: “خورشید رقص اپرا” نشان داد که فرهنگ بومی و مردم نیست چیزی نابود شود نیست برخی از مشکل را رفع کند. آنها چیزی برای جشن گرفته می شود و حتی الهام گرفته شده.

در یوتا Zitkála-Šá نیز رای دادند. به یاد داشته باشید زنان می تواند رای در ایالت یوتا و Zitkála-Šá را مردم ینکتون, Sioux, حال, حق رای در ایالات متحده و همسایگان و دوستان در اوت رزرو نمی تواند.

همه جا Zitkála-Šá رفت و در میان مردم بومی او را دیدم همان چیزی که زمین های خود را که به سرقت رفته از زیر پای خود را. او نوشت: داستان در مورد سرخپوستان آمریکایی بودن تجاوز سرقت و قتل برای زمین های خود را. او نوشتن زیبا بود — ماهنامه آتلانتیک و هارپر در مجله منتشر شده داستان های او. او می خواست برای تغییر کل کشور دیدگاه های بومی.

FK: Zitkála-Šá بود در مقابل آن. گفت: ما انسان هستند. ما بازی ویولن مثل شما. ما بخوان مثل شما. ما باید یک راه معنوی اتصال مانند شما.

DD: او می خواست شهروندی برای همه سرخپوستان آمریکایی — بیش از اینکه تحت درمان مانند شهروندان یک کشور خارجی. هنگامی که زنان آمریکایی بودند enfranchised در سال 1920 او تا به حال باز شدن است.

ZK: در حال حاضر زمان در دست است که آمریکا باید روز خود را در دادگاه از طریق کمک به زنان در آمریکا. لکه بر امریکا را عادلانه نام است برداشته شود و باقی مانده از هند کشور مبتلا به سوء تغذیه است که به شماره در میان مهمانان خود را در میز شام. ما را به باز کردن درب از آمریکا فرصت را به قرمز ، ما به دنبال امتیاز خود را.

DD: سرانجام در سال 1924 کنگره نوشت و به تصویب یک قانون به نام هند تابعیت عمل می کنند. یک کاتالیزور قوی بود 12,000 سرخپوستان که در حال خدمت در جنگ جهانی اول بدون سود شهروندی است.

اما یکی از امتیازات شهروندی — حق رای — هنوز تنظیم متحده است. آن را اغلب محروم به آمریکایی های بومی در رزرو در ایالت یوتا و بسیاری از کشورهای دیگر.

و نه همه آمریکایی های بومی بودند هیجان زده در مورد هندی قانون شهروندی در سال 1924. نگرانی های خود را باقی بماند و به این روز است.

کیمبال Bighorse: من کیمبال Bighorse شهروند از Cayuga ملت از Haudenosaunee کنفدراسیون, همچنین شناخته شده به عنوان شش کشور و یا ایروکیز کنفدراسیون.

DD: در سال 1924 Haudenosaunee نگران بودند که تابعیت آمریکایی را تضعیف حاکمیت قبیله ای سازمان ملل. دولت ممکن است رایگان برای نادیده گرفتن معاهدات بین قبایل و ایالات متحده است.

KB: ما خودمان اشکال حکومت. سیستم آمریکایی بود که بر ما تحمیل. به نظر من این یک حرکت به انقیاد مردم قبیله ای در بیشتر قسمت ها.

DD: Zitkála-Šá امیدوار قبایل می تواند قدرتمند تر اگر آنها با هم متحد. و قدرتمند تر اگر آنها رای دادند. او شروع به شورای ملی سرخپوستان آمریکایی. سرخپوستان در حال حاضر در حال همکاری با دولت ایالات متحده به نمایندگی از خود فرد قبایل — او به ارمغان آورد و آنها را به شورا. او crisscrossed ایالات متحده به سرخپوستان آمریکایی در ارتباط است.

این نوع از کار پر زحمت — مصاحبه با مردم, جمع آوری امضا برای درخواست, درخواست کنگره برای کمک به. او این کار را تا زمانی که او درگذشت.

در یکی دیگر از هند در دهه 1920 یک شوشون دختر از یوتا به نام مای Timbimboo شد و گفت: برای ایستادن بر روی یک صندلی و جواب معلم را سوال.

مای Timbimboo Parry: و من ایستاده بود وجود دارد بر روی صندلی اما من نمی خواهد صحبت کنید و او رفت و بیش وجود دارد و yanked من از صندلی. و او به من می گوید: “شما هرگز نمی خواهد به هر مقدار.” او می گوید: “شما در حال رفتن به فقط به عنوان کثیف و کثیف از بقیه میبینم.”

DD: مای Timbimboo ثبت شد در سال 2006 در اواخر 80s — هنوز هم به یاد نیش یک معلم گفتن او را که او یک هندی. مای رشد در Washakie (باکس الدر کانتی) یوتا و انتخاب شد توسط پدر بزرگ او به حافظ از قبیله داستان. داستان او بیشتر می خواستم مای بدانید که اتفاق افتاده یک صبح زمستان در سال 1863 زمانی که او حدود 10 سال است. کل جامعه همراه خرس رودخانه آمد و تحت یک حمله غافلگیرانه توسط فدرال آمريکا.

MTP: او زد به مادر او و مادر بزرگ می گوید: “چرا ما نمی کشویی در داخل زمین و بازی مرده؟”

DD: نیروهای نظامی بودند درو کردن مردم در اطراف آنها. برخی از مردم سعی در پنهان کردن از آنها را در یخ زده Bear River. یاگر Timbimboo و مادر بزرگ خود را دراز بر روی زمین و حرکت نمی کند — امید نیروهای نظامی را تصویب آنها در برف.

MTP: یکی از سربازان آمد رفت به پدر بزرگ با هدف او و پس از آن چیزی فراتر از توضیحات اتفاق افتاده است. سرباز قرار دادن اسلحه خود را پایین و راه می رفت خاموش و چپ پدر بزرگ.

DD: Yeager گفت: او جان سالم به در برد به طوری که او می تواند داستان چه اتفاقی افتاده است. مای شنیده ام مردم در اطراف او بحث در مورد نبرد خرس رودخانه را دیدم آن را بر روی پلاک و کتاب های تاریخ. اما او می دانست که آن را یک نبرد — صدها نفر از شوشون مردان و زنان و کودکان قتل عام شدند که روز به کمک مهاجران در ایالت یوتا است.

MTP: و پدر بزرگ می گوید: “من فکر می کنم شما برداشت شده است برای پر کردن این ماموریت: که گفتن داستان از کشتار خرس رودخانه است.”

دارن Parry: او یک فعال. او در واشنگتن دی سی بیش از 10 بار به شهادت قبل از کنگره است. خرس رودخانه کشتار سایت استفاده می شود به نام نبرد خرس رودخانه با خدمات پارک های ملی. و او مشغول به کار خستگی ناپذیر به مطمئن شوید که آن را تغییر است.

DD: این مای نوه.

DP: My name is دارن Parry. من به عنوان رئیس دانشگاه نورث وسترن گروه از شوشون ملت است.

DD: Darren است حمل بر روی مای Timbimboo Parry کار به عنوان یک دروازه بان ، در حال حاضر او می گوید داستان در مورد او.

دخول دو دانه ئی: به او کمک کرد توسعه هند را غرامت, قانون یک قانون فدرال برای بازگشت آمریکایی های بومی آثار و انسان باقی می ماند زمانی که آنها در بر داشت در خصوصی حفر سایت. او فقط واقعا ابزاری در تغییر دولت در تعامل با آمریکایی های بومی امروز.

DD: آن را در زمان زمان طولانی برای دریافت, دولت از یوتا به زندگی مردم در رزرو آرا. 1957. یوتا در واقع آخرین دولت است. دارن گفت که او می شود قدرت از مادر بزرگ خود را میراث فعالیت سیاسی برای مردم بومی حقوق مدنی.

DP: زنان ما باید همیشه به حال حقوق. منظورم این است که همیشه. آنها همه چیز را. تصمیم گیری های ساخته شده توسط ما زنان — و سپاسگزاری و خوشبختانه ،

DD: من گفتم دو یوتا در قسمت امروز اما اجازه دیدار با یکی بیشتر.

Dalene Redhorse: My name is Dalene Redhorse. من از رزرو ناواهو و من نیز ثبت نام با قبیله ناواهو.

DD: رزرو ناواهو امروز در سراسر امتداد یوتا و آریزونا و نیومکزیکو. جاده ها عمدتا unnamed. پنجاه هزار خانه و کسب و کار هیچ نشانی.

DR: بسیاری از مردم با استفاده از دستورالعمل ها را به خانه های خود را — مانند بسیاری از مایل از برخی برجسته — و آن را بسیار پیچیده تر زمانی که شما سعی می کنید برای ثبت آن به عنوان یک داده به کامپیوتر شما ،

DD: بدون آدرس آن را آسان برای رای دهندگان ثبت نام به اشتباه.

DR: من رفتم به دیدن من جای تعجب من دوخته بود به اقامت در نزدیکی فاضلاب برکه در بلاف (San Juan County). که من را در این منطقه اشتباه از جایی که من زندگی می کنم. بنابراین من مطمئن هستم که آنچه اتفاق می افتد به من رای این همه سال.

DD: او کار بر روی یک راه حل برای این مشکل با کمک گوگل.

DR: ما به همه ساکنان رزرو در یوتا سمت آدرس های فیزیکی با استفاده از به علاوه کدهای.

DD: آنچه یک به علاوه کد ؟

DR: به علاوه کدهای 6 رقمی یا کد که کوتاه از مختصات ما با استفاده از ماهواره های طول و عرض جغرافیایی.

DD: این فقط یک چیز خوبی انجام دهد. این کد اجازه می دهد تا خدمات پزشکی اورژانس پیدا کردن بیمار و یا مضطرب زمانی که آنها تماس بگیرید. و آن را اجازه می دهد تا مردم برای رأی دادن ثبت نام. آن را به ارمغان می آورد نوجو صدای به San Juan County دولت به یوتا دولت ایالتی و دولت فدرال در واشنگتن ،

DR: Navajos شد کمتر. من تصمیم به اجازه Navajos می دانم که ما در حال راه می رفت ما را تحت فشار قرار دادند کنار گذاشته است. این است که دولت ما نیز این است که ما رزرو این است که ما در شهرستان است. ما را در اکثر شهرستان ها است. من گفتم اجازه دهید در شما ثبت شده است. اجازه دهید اجازه دهید شهرستان می دانم که ما در یوتا زندگی می کنند, نه, آریزونا.

DD: این نوع از کار است که نیاز به یک تن از رانندگی. گاهی اوقات او به شما درایو به صورت مایل و مایل و در نهایت به یک خوشه از چهار خانه. Dalene نفس عمیقی می کشد و می زند بر روی درب از غریبه ها.

DR: هنگامی که شما به خودتان را معرفی کنید, شما شامل قبیله خود را و پس از آن که راه مردم را می دانم که چگونه شما مرتبط است. آنها که اعتماد یا این که اعتماد به نفس در شما می شود.

DD: آن است که بیش از 150 سال است که یوتا زنان انجام شده است این نوع از کار خانه, خانه, بلوک بلوک تلاش برای مطمئن شوید که مردم در یوتا دفعات مشاهده شده است. Dalene Redhorse فقط یک مطلب در یک خط طولانی از ایالت یوتا زنان در تلاش برای گسترش رای دهندگان — تلاش آمریکا یک دموکراسی است.

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.net